BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, October 18, 2009

ITULAH AKU




Aku seringkali terlupa..
Aku selalu lalai leka
Aku miliki hati yang susah mengingatiNYA
Aku hidup dalam keseronokan dunia
Semuanya yang bersifat sementara

Tiada apa yang akan aku miliki cuma dosa dunia yang lekat terpahat
Syurga dunia yang sementara membutakan mataku pada syurga akhirat
Melihat semua kejadian tanpa memikirkan Sang Pencipta
Hati ini rasa kotor dalam lumpur-lumpur dosa
Siapalah aku di sisiNYA pada hari pembalasan kelak

161. Sesungguhnya orang-orang kafir dan mereka mati dalam keadaan kafir, mereka itu mendapat la`nat Allah, para malaikat dan manusia seluruhnya. Al Baqarah

Tercengkam rasa takut dalam hati ini di saat diri terdakwah dengan pencinta akhirat
Menceritakan tentang azab-azab ALLAH yang tersedia buat hambanya yang LALAI
Terhidang segala penuh kesengsaraan jika diri ini tergolong bersama mereka yang LUPA
Di hari dihitungkan segala amalan yang pastinya tiada satu pun yang akan terlepas
Buatku terpaku pada segenap ruang yang ada yang pastinya ia tercipta dengan adanya PENCIPTA

Kutitipkan sebuah pengharapan…pabila tiba saat kematianku nanti tergolong aku bersama mereka yang beriman…tenang dan damai sebuah pengabdian bersama ketetapan iman yang terus mekar mengingatiMU…..
YA RABBAL ALAMIN…PENCIPTA KEKAL ALAM INI….

132. Dan Ibrahim telah mewasiatkan ucapan itu kepada anak-anaknya, demikian pula Ya`qub. (Ibrahim berkata): "Hai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama ini bagimu, maka janganlah kamu mati kecuali dalam memeluk agama Islam". Al Baqarah


SEKIAN SECEBIS PERINGATAN -WANTAIKO-

0 comments: