BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, October 21, 2009

MATI...

Mati…
Ringkas baris perkataanya..membawa makna yang sangat bermakna..menjadikan hati yang tenang menjadi gentar bila teringatkannya..ia bisa melembutkan hati-hati yang keras menjadi lembut taat akan perintahNYA..seluruh alam telah diberi amaran tentang akan kedatangannya yang tiada sebarang tanda..mana mungkin akan terlepas daripadanya…hebat..sangat-sangat hebat…kerana kau bisa menitiskan air mata hamba-hambaNYA yang cintakan Akhirat...terkenangkan nasib diri di saat kau tiba menuntut segala janji-janji Pencipta…

Mati
Tiada kata yang lebih menggerunkan andai aku yang menjadi giliranmu..sehebat mana pun aku, aku akan merasai engkau wahai mati…sudah menjadi ketetapan yang Maha Esa engkau la pengakhiran hidup seluruh makhlukNYA di atas muka bumi PEMILIK MUTLAK ALAM INI…aku akan kau tinggalkan sendirian sebelum hari penentuan bersama dengan amalan-amalanku semasa hayat..bahagialah aku di sana andai amalanku menepati amalan Rasulullah, sahabat-sahabat dan para tabi’in..TAPI...siapalah aku?? yang sering tewas dengan pujukan dunia..yang terlalu cintakan dunia lebih daripada segalanya..

Mati…
Di waktu ini kau ku jadikan kekuatan untuk kembali mentaatiNYA…aku takut kegelinciran ku akan berterusan tanpa panduan..aku takut saat kematianku bukan seperti yang aku harapkan..seperti mana harapan seluruh hamba-hambaMu YA ALLAH..yang sangat menggeruni akan neraka-nerakaMu yang berbagai bentuk penyeksaan telah kau sediakan bagi hambaMU yang sengaja melupakanMU…aku takut YA ALLAH..aku ingin menjadi seperti mereka-mereka yang mencintaimu…cinta yang melebihi cinta manusia, yang menjadi benteng pada cinta dunia yang melalaikan..kerana semuanya pasti akan berlaku..seperti yang telah KAU tentukan..

YA RABBUL IZZATI……..
Siapalah aku disisiMU..seorang pahlawan di akhir zaman yang kerap kali terjatuh dan terpaksa bangun kembali bagi meneruskan kesinambungan para pencinta dakwah..sebagai pengakhiran kepada sebuah peringatan..
YA ALLAH PENCIPTA SEKALIAN ALAM pabila tiba saat kematianku dan semua para pejuang agamaMU..matikanlah kami dalam keadaan husnul khatimah..AMIN YA RABBAL ALAMIN…

-WANTAIKO-

0 comments: