BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 20, 2009

salam..

Salam..
Pembuka bicara yang terindah ku hadiahkan buat para sahabat..dengan segala kudrat yang ku miliki sekali lagi aku coretkan sekalung kata-kata pena yang menjadi nadi perjuanganku dalam penyampaian sebuah nukilan insan kerdil disisiNYA...
Tiada perkataan yang terindah daripada menyebut kalimah ALLAH..setiap permulaan yang baik merupakan sumber kekuatan kepada sebuah pengakhiran..dihening pagi di waktu penyerahan pengabdian diri kepada ALLAH pun kita sudah menyebut nama ALLAH…sumber ketenangan yang bersifat menyeluruh untuk kesenangan sepanjang hari..sifat ketenangan dalam sebuah kehidupan merupakan milik mereka yang sentiasa basah bibirnya dengan berzikir dan bertahmid memuji Sang Pencipta…..
Tidak indah sebuah cinta kalau tidak berbicara tentangnya setiap hari..begitulah cintanya kita kepada YA RABBUL IZZATI..dengan pengisian rohani yang bersifat pujian2 kepadaNYA pasti akan melembutkan hati dan menambahkan rasa cinta kepadaNYA..di mana pada DIALAH terletaknya segala permulaan dan pengakhiran sebuah kehidupan..dalam dunia yang serba moden ini memang sukar untuk kita melebihkan yang akhirat daripada yang dunia..keseiringan kedua2nya sangatlah perlu kerana terlebihnya dunia akan terjadinya kealpaan pada akhirat…kealpaan pada akhirat pastinya akan membawa pada akhiran yang mengerikan..
Kehebatan iman dan taqwa merupakan sumber kekuatan yang tiada tandingan…kehebatannya tidak akan dimiliki dengan sendirinya…ia perlu digilap dan di didik dalam diri dengan cara penyerahan sepenuh ketaatan kepada ALLAH…dengan penjelasan yang jelas akan membuatkan hati2 yang dahagakan iman akan terpandu menuju kebaikan…

YA ALLAH..
Aku merayu dengan segala kekuatan yang aku miliki ini..
Kau tempatkanlah aku bersama hamba-hambamu yang beriman..
Aku juga hambamu YA ALLAH..
Kasihanilah aku..

(wantaiko)

0 comments: